Vi må snakke om i morgen

Hvordan ser morgendagens energiløsninger ut?
Hva slags jobber vil være attraktive og tilgjengelige i framtiden?
Vi må snakke om i morgen.

En liten gruppe studenter fra Geofysisk fagkomité og Tekna Student Bergen har samlet kandidater med tverrfaglig kompetanse, for å få svar på disse spørsmålene. Det hele begynte som en liten idé blant førsteårsstudentene i 2014 ved meteorologi og oseanografi. Etter mye arbeid med både oppturer og nedturer står vi her i dag, tre år senere. Med et arrangement så interessant og stort at blant annet olje -og energiminister Terje Søviknes og konsernsjef i SINTEF Alexandra Bech Gjørv ønsker å delta. For ikke å glemme å nevne den gode støtten vi får fra blant annet Geofysisk institutt og Bjerknessenteret.

Motivasjonen bak arrangementet ligger i den usikre framtiden vår. Petroleumsindustrien har lenge spilt en viktig rolle for økonomi, arbeidsplasser og teknologiutvikling i Norge. Oljeeventyret vil imidlertid ikke vare evig. Utfordringer som menneskeskapte klimaendringer, luftforurensning og vannforbruk gjør at flere ser nødvendigheten av ren og billig fornybar energi. Stadig flere bedrifter arbeider nå med energi fra vind, hav og sol. Men hva vil skje med oljeindustrien, kan vi ta den med oss inn i fremtiden på en bærekraftig måte? Vi står på mange måter ved et veiskille. Hvor skal vi gå?

Kom til Grieghallen 29. januar 2018! Dørene åpner kl. 17.30, gratis inngang for alle.

For mer informasjon om arrangementet, trykk dere inn på linkene under.

Link: påmelding

Link: Facebook-arrangement